מכונית מעופפת

מכונית מעופפת – האם זה העתיד?

אולי שמתם לב שהמכונית המעופפת זמזמה בכותרות בזמן האחרון, עם צילומי אב-טיפוס חדשים שעשו סיבובים וסרטון חדש שלה בפעולה. נראה כי "המכונית המעופפת של העתיד" שהובטחה הופכת במהרה למציאות עבור צפון טקסנים.

אובר השיקה תעשייה הולכת וגדלה שרוצה להיות התשובה לפנטזיה של הנוסע העירוני

אובר, בשותפות עם ערים כמו דאלאס ודובאי, רוצה להציג את שירות הנסיעה הראשון שלה עד שנת 2020, והיא עדיין לא שם – היא עדיין לא שם. אובר לא מפתחת את המכוניות המעופפות בבית, אך מדוע הן אינן פופולאריות כפי שנראות?

לפחות נראה שעתיד סוף סוף נראה באופק

אך המציאות של מכוניות מעופפות לא תשחק כפי שהיא מתרחשת בעולם האמיתי. לאחר פינוי משוכות הבטיחות והרגולציה, מזל"טים לנוסעים צפויים לעלות לשמיים בשנת 2018 או 2020, בעוד שרכבים מהפכניים לא יכלו להפוך למציאות עד 2025. בינתיים, שירותי שיתוף נסיעה כמו Uber, Lyft ושירותי שיתוף נסיעה אחרים – אשר חולקים נוסעים עם מכוניות – יכול להימשך עשרות שנים, אם בכלל.

גם אם מכונות זמן טיסה אינן באופק בעתיד הנראה לעין, מכוניות מעופפות הן אפשרות ממשית בעתיד הקרוב.

מכוניות מעופפות מהוות מצרך מרכזי לסרטי מדע בדיוני וספרים במשך עשרות שנים

ומשמשות לעתים קרובות כדי להסביר כיצד ייראה העתיד. הנה מבט כיצד הם ישפיעו על התחבורה ועל החברה, ויכולנו לראות אותם בשוק מוקדם ממה שאנחנו חושבים. מכוניות מעופפות זה זמן רב חומר מדע בדיוני, אך נראה כאילו העתיד שלנו כאן, מכיוון שמכוניות מעופפות בקרוב יהיו מציאות. לא קל להפוך אותם למציאות כפי שחשבנו אי פעם, אז הנה כמה מהמחשבות שלנו על מה הם, למה אנו מצפים ואיך נפגע בחברת התחבורה שלנו.

מכוניות בעלות נהיגה עצמית קרקעיות עשויות להיות מכוניות מעופפות בעתיד הקרוב

אם בכלל. התקדמות זו עשויה לנבוע מהתקנות בנושא מזל"טים לנוסעים ומכוניות מעופפות. בארה"ב, למשל, שוקלת ה- FAA להרחיב את פעולות המזל"ט המסחריות אל מעבר למרחב אווירי מבוקר ולראות.

בניית מכונית מעופפת עובדת תדרוש טכנולוגיות חדשות לחלוטין, כולל תוכנה שיכולה לנווט אוטומטית את המכונית. אבל בניית מכונית מעופפת פונקציונלית "תדרוש הרבה יותר, ומערך תקנות חדש לגמרי.

נכון לעכשיו

טייסים מיומנים מאוד כמו אנדו הם היחידים שיכולים לנהוג ברכב מעופף, אך החברה מקווה שהיא תוכל להפוך מכוניות מעופפות לידידותיות יותר בעתיד. עם מחסור בטייסים מסחריים כבר, רוב "המכוניות המעופפות של העתיד" עשויות להיות מונעות על ידי מחשב. אך בהתחשב בכך שאדם יכול לטוס לשבריר של שנייה בהשוואה לנהיגה ברכב, וכי שגיאה אנושית בתעופה הצטמצמה, יש סיכוי טוב שרכבים מעופפים ימומנו לפני שיהיה צורך בטייס אנושי. ומכיוון שאין שום התחייבות שהמכוניות המעופפות כולן יהיו ללא נהג. , הכלכלה לא תהיה נוחה.

גם אם להקת הצמיחה המהירה של מכוניות מעופפות תתממש

לג'ורג 'ג'טסון לא תהיה מכונית מעופפת שנייה עד שאלרואי יהיה מספיק מבוגר לנהוג ולעוף. אבל בסופו של דבר , אולי סמוי צודק ב"מכונית המעופפת "שלו בגלל היתרון הפוטנציאלי שלה זה לאנשים ולכלכלה.

יש הרבה שאלות תשתית שעדיין צריך לענות עליהן

אך אין ספק שמכוניות מעופפות יגרמו פחות תאונות מאשר מכוניות קונבנציונליות. מכוניות מעופפות עם טייס אוטומטי דורשות הרבה מחקר ופיתוח יקר לפני שניתן יהיה להשתמש בהן בבטחה בערים, ויש שאלות לגבי בטיחותן.

באופן דומה

אבות-טיפוס של מכוניות מעופפות עשויים שלא להתפתח במהירות כמו עמיתיהם המקובלים, ויש צורך באנרגיה רבה יותר בכדי להעלותם על המסלול. פיתוח טכנולוגי בסדר גודל כזה ייקח זמן להבטיח שהשמיים יתמלאו בקרוב במכוניות מעופפות.

גם אם העלויות הללו יירדו לאורך זמן, מכוניות מעופפות עדיין יהיו יקרות, ורק האליטה תוכל להחזיק בהן. גם אם הם מציעים ערך, סביר להניח שהם וכלי רכב אחרים יקרים מדי עבור רוב האנשים.

כדי להתמודד עם החששות הללו, חלק מהשחקנים הגדולים ביותר במשחק המכוניות המעופפות מתייחסים לעובדה שניתן לשלוט במכוניות מעופפות. זה לא דבר רע לאזרחים לעוף מעל הראש, להטיס מטוסי סילון – בסטייל – ולהיות מסוגלים לראות ולהניע אותם כשהם עפים מעל.

מכוניות מעופפות זה מכבר מדע בדיוני

אבל הן מהוות התקדמות טכנולוגית, ואכן כמה עיצובים כבר באוויר. ממדרכות נעות ועד מלצרים רובוטיים שצוחקים בדיחות, מכוניות מעופפות מציעות הצצה לעתיד שסוף סוף כאן. החדשות הטובות הן שמכוניות מעופפות כבר אינן מדע בדיוני – זו התקדמות טכנולוגית. מכוניות מעופפות יישארו בעיקר בתחום המדע הבדיוני בעתיד הנראה לעין. הנה כמה מהחברות שפועלות להפוך אותן לעובדות מדעיות, כמו גם כמה דוגמאות לעבודותיהן.

אהבת? שתף עם חברים!

לחזור למשהו ספציפי?

דילוג לתוכן